N 60° 30' 27'' E 15° 32' 45''

Hamnkontoret är öppet:

Måndagen den 13 maj

17.30 – 18.30

Övriga tider nås vi på e-post:

info@ornasbatklubb.se
(allmäna frågor)

hamnkontoret@ornasbatklubb.se
(tagg beställning)

Om Klubben

Ornäs Båtklubb

Klubben bildades 1988 och har för närvarande cirka 450 medlemmar.

Vår hemmahamn är i Ornäs, mellan Falun och Borlänge.

Hamnen har ett utmärkt läge för båtsport och rekreation i sjösystemet Runn-Ösjön och Dalälven.

Vi har ca: 280 st. båtplatser av varierande typ och storlek, som bevakas av klubbens medlemmar.

Klubbstugan

Vackert belägen i hamnen, med utsikt över Ösjön.

Här finns hamnkontoret och övrig information om Ornäs Båtklubb.

Då hamnkontoret är stängt, är klubbstugan tillgänglig enbart för klubbens medlemmar.

HItta till hamnen
Avfallshantering

Inom klubbens område finns möjlighet till latrintömning.

För den som har en portabel toalett finns en utslagsho på baksidan av toalettbyggnaden.

För den som har septiktank i båten finns en latrintömningspump. Pumpen är bekvämt placerad vid kajen i anslutning till av- och påstigningsplatserna. I den händelse pumpen är tillfälligt ur bruk hänvisas till pump på Falusidan (Staberg). Tömningen är avgiftsfri.

Det finns även kärl för restavfall (tidigare brännbart).

Ett stenkast bort, vid Ica Ornäs finns en återvinningsstation för sortering av förpackningar (papper, plast och glas).

Pant lämnas sommartid med fördel i Sjöräddningens blåa tunna, OBS endast petflaskor och aluminium burkar.

Tillgänglig för medlemmar (nyckel finns i klubbhuset) finns även en miljöstation där till exempel gamla batterier och spillolja kan lämnas.

För grovsopor hänvisas till återvinningscentral i din kommun.

Båtplatser

Det är kö till våra båtplatser, men nya medlemmar är alltid varmt välkomna. Som medlem blir Du delaktig i en välskött båtklubb, Du erhåller tidningen Båtliv, och får dessutom förmånen att försäkra båten i Svenska sjö.

(Medlemskap fordras för att stå på kölistan).

Klubbens köer
Båtplatser Antal Beräknad kötid